Wij bieden twee jaar volledige productgarantie op elke aankoop, met uitzondering van ASIC Miners.
Bij Ultrabit ben je verzekerd van een veilig aankoopproces. Je hebt standaard twee jaar volledige productgarantie op alle aankopen, behalve voor ASIC Miners. Dit betekent dat je in deze periode altijd bij ons terecht kunt als er iets mankeert aan je aankoop. Bij een geldige garantieclaim worden de kosten voor reparatie of vervanging gedurende twee jaar na aankoop volledig vergoed.
Garantieperiodes:
- Algemene producten: 2 jaar garantie, met uitzondering van ASIC Miners.
- Bitcoin mining hardware: 1 jaar garantie (365 dagen).
- Altcoin mining hardware: 6 maanden garantie (180 dagen). (Altcoins zijn alle cryptocurrencies behalve Bitcoin)
- Gebruikte mining hardware: 30 dagen garantie.
Retourneren van defecte artikelen
Voor gedetailleerde informatie over het retourproces verwijzen wij je naar onze Verzenden en retourneren pagina.
Items defect bij aankomst:
Als uw items defect zijn bij aankomst, heeft u 14 dagen de tijd om ons hiervan op de hoogte te stellen. De items moeten worden geretourneerd in de originele verpakking, compleet met alle accessoires en documentatie. Zodra het defect is geverifieerd, zullen we een vervangend product of een volledige terugbetaling aanbieden.
Garantiereparatie:
Als een van uw aankopen een defect vertoont, heeft u recht op garantie, mits uw artikel binnen de garantieperiode valt. Sommige fabrikanten bieden rechtstreeks ondersteuning aan eindgebruikers om ervoor te zorgen dat klanten de best mogelijke ondersteuning voor hun producten krijgen. De garantieperiode begint op de datum van aankoop.
Gebruikte/Gereviseerde producten:
Op gebruikte en gereviseerde producten bieden wij een garantie van 30 dagen. Deze garantieperiode begint op de datum van aankoop.
Schade tijdens transport:
Indien u schade aan uw bestelling constateert die is veroorzaakt tijdens het transport, verzoeken wij u vriendelijk dit binnen 3 dagen na ontvangst aan ons te melden. Als de schade duidelijk zichtbaar is bij levering, raden wij aan om de ontvangst van het pakket te weigeren. Het pakket zal dan automatisch naar ons worden geretourneerd. Zodra het geretourneerde pakket bij ons is ontvangen, zullen wij de schade onderzoeken en passende maatregelen nemen om het probleem op te lossen. U kunt rekenen op vervanging of een volledige terugbetaling.
Voorwaarden
Wij behouden ons het recht voor om de nodige diagnoses uit te voeren om de oorzaak van een defect te bepalen. Reparatie of vervanging zal niet worden aangeboden in de volgende gevallen:
- Het product is verloren gegaan voordat het onze locatie heeft bereikt.
- Het product is beschadigd door het gebruik van software van derden.
- Krassen of andere cosmetische schade aan de oppervlakken van het product die de werking niet beïnvloeden.
- Verbrande printplaten, corrosie/oxidatie, losgekoppelde chip-pinnen, breuk van de PCB, blokkering van via-gaten op de printplaat, of het gebruik van POE-switches.
- Fraude, zoals het opzettelijk vervalsen of vervangen van barcodes van producten of onderdelen, of andere pogingen om aanspraak te maken op after-sales onderhoudsdiensten waarop geen recht bestaat. Producten en onderdelen zonder originele barcodes komen niet in aanmerking voor onderhoud.
- Schade aan het product door onjuiste installatie, gebruik of onderhoud.
- Schade of defecten veroorzaakt door vallen, een ongeluk, diefstal, misbruik, nalatigheid of onjuist gebruik.
- Schade door fysieke invloeden zoals vocht, brand, overstromingen, bliksem, transport of extreme omgevingsomstandigheden.
- Geplette, gebroken, verbrande of beschadigde onderdelen, zoals de printplaat of onderdelen daarvan, door onjuiste bediening.
- Schade door over- of onderspanning of lekkage.
- Schade door blootstelling aan extreem hoge of lage temperaturen.
- Schade door vocht, oxidatie, corrosie of kortsluiting in het product of onderdelen ervan.
- Schade of verlies door natuurrampen, zoals overstromingen, bliksem, branden, aardbevingen of tsunami’s.
- Demontage of wijzigingen door anderen dan ons of een door ons geautoriseerde serviceprovider.
- Schade of defecten veroorzaakt door gebruik van niet-goedgekeurde voedingen, onderdelen of units.
- Ongeautoriseerde wijzigingen aan firmware of hardware.
- Schade door gebruik van ongeautoriseerde firmware of stuurprogramma’s, zoals firmware die overklokken mogelijk maakt.
- Schade als gevolg van incompatibiliteit met huidige of toekomstige besturingssystemen, software of hardware.
- Verlies of beschadiging van gegevens door onjuist gebruik.
- Product zonder originele barcode of serienummer, of waarvan de barcode is gewijzigd, onleesbaar gemaakt of verwijderd.
- Gemengde printplaten: wanneer een of meerdere hashboards of controlboards in een product niet origineel zijn, of iets ons verhindert te bepalen of de onderdelen origineel zijn.
- Gebruik van het product zonder verbinding met afvoerinstallaties (indien van toepassing).
- Normale slijtage door dagelijks gebruik.
- Elke andere reden die niet door ons is veroorzaakt, waardoor we niet kunnen vaststellen of het product nog onder de garantie valt.
Indien wij bepalen dat het product niet in aanmerking komt voor reparatie, zal het product op uw eigen kosten worden geretourneerd. Daarnaast zijn eventuele opslagkosten (indien van toepassing) voor uw rekening voordat het product wordt geretourneerd.